Kto może zapewnić nam przegląd auta?
Regularne przeglądy samochodu to oczywiście nałożony przez prawo obowiązek. Nikt z nas ich nie uniknie, jednak każdy wie, że odbywają się one dość rzadko, a między nimi popsuć może się wiele rzeczy w naszym aucie. Jeśli więc zależy nam na tym, by było ono sprawne odraz dobrze nam służyło, warto postarać się o dodatkowe przeglądy, które zorganizujemy samodzielnie. W tym celu należy udać się do warsztatu samochodowego lub mechanika, który sprawdzi dla nas najważniejsze elementy samochodu i oceni ich stan. Być może dana część jest już zużyta i lada moment ulegnie awarii? Lepiej wiedzieć o tym zawczasu, niż narażać się na dodatkowe problemy, gdy dojdzie do awarii auta.
Dlaczego warto dbać o sprawność naszych aut?
Poruszanie się własnym autem to komfort i swoboda, która zapewnia nam niezależność. Wiele osób posiada własne samochody i służą one często na co dzień w wielu sytuacjach, a bez nich wszystko byłoby o wiele trudniejsze. Jeśli chcemy podróżować nimi bezpiecznie i komfortowo, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry stan techniczny oraz wszelkie usterki naprawiać na bieżąco. Dzięki temu nie spotka nas żadna niespodzianka. Przeglądy techniczne samochodu wykonamy w niemal każdym warsztacie, a w przypadku podstawowych rzeczy, takich jak kontrola ilości płynów, będziemy mogli nawet zająć się tym samodzielnie. Najważniejsza jest jednak regularność, ponieważ tylko ona zapewni nam bezpieczeństwo i pewność.
Wikipedia o silniku czterosuwowym
Silnik czterosuwowy ? silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:
wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
sprężenia,
pracy,
wydmuchu spalin.
Cykl obejmuje dwa obroty wału korbowego, co jest równoważne czterem ruchom posuwisto-zwrotnym tłoka w jednym cyklu roboczym. Ponieważ suw pracy przypada na dwa obroty wału korbowego silnik czterosuwowy teoretycznie ma dwukrotnie mniejszą moc niż silnik dwusuwowy, gdzie praca użyteczna przypada na jeden obrót wału korbowego. W praktyce jednak dobra wymiana ładunku, wyższe ciśnienie sprężania sprawiają, że moc ta jest niewiele mniejsza niż w dwusuwie.
Silnik czterosuwowy ma zawsze zawory (wyjątkiem jest silnik z rozrządem tulejowym - spotykany dziś sporadycznie), przez co wymaga rozrządu - w efekcie jego konstrukcja jest bardziej złożona niż silnika dwusuwowego. Silnik czterosuwowy nie wykazuje strat w paliwie (z uwagi na rozrząd zaworowy) i łatwiej niż silnik dwusuwowy spełnia normy czystości spalin. Stąd obecnie zdecydowana większość spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy