Dlaczego ludzie kupują używane ubrania?
Używane ubrania są coraz częściej wybierane przez klientów. Skąd ich taka decyzja w tym zakresie? Przede wszystkim, najistotniejszym elementem, który decyduje o takim stanie rzeczy jest cena. Jak wiadomo, ubrania, które są importowane zza granicy czy nawet sprzedawane z tak zwanej ?drugiej ręki? w Polsce są znacząco tańsze w porównaniu z ubraniami prosto z salonu.
Dotyczy to szczególnie ubrań markowych, których cena w przypadku, gdy mamy zamiar zostać pierwszymi właścicielami ubioru jest nieraz naprawdę bardzo wysoka. Nic więc dziwnego, że kupno używanych ubrań staje się w Polsce z roku na rok coraz bardziej popularne a w każdym mieście możemy już znaleźć miejsca, które oferują nam sprzedaż używanych części garderoby.
Wybór używanych ubrań
Używane ubrania są bardzo chętnie wybierane przez osoby niemal w każdym wieku. Każdego roku Polskę niemalże ?zalewają? olbrzymie ilości towarów importowanych z Niemiec czy Anglii. Ubrania używane cieszą się tak wielką popularnością przede wszystkim ze względu na bardzo niską cenę, niejednokrotnie o wiele niższą niż można by się spodziewać tego po zakupie ubrania.
Wybór takich elementów garderoby wiąże się jednak bardzo często także ze swojego rodzaju protestem przeciwko importowaniu do Polski ubrań produkowanych tanim kosztem z Chin czy innych krajów takich, jak Bangladesz. Wiele osób w ten sposób bowiem wyraża swoje niezadowolenie z sytuacji na rynku ubraniowym w Polsce i na całym świecie.
Czym jest galanteria? Wikipedia wyjaśnia
Galanteria ? najczęściej tym terminem są określane niewielkie wyroby mające charakter zdobniczy lub dodatkowy do odzieży. Pierwotnie, jako uzupełnienie ubraniowe, wytwarzane były ze skóry i tkanin w połączeniu z ozdobami, jak np. kamieniami, metalami drogocennymi i in. Przykładem mogą być wstążki, koronki, rękawiczki, paski, torebki itp. Rozróżnia się dla tego typu przedmiotów galanterię damską i męską. Wyroby te są sprzedawane w sklepach galanteryjnych, potocznie nazywanych skrótowo i nieprecyzyjnie galanteriami.
Termin ten jest również używany w odniesieniu do innych drobnych uzupełniających lub dodatkowych wyrobów powstających w związku z podstawową produkcją jakiejś branży przemysłowej albo jako dodatki do konkretnych wyrobów przemysłowych. Może to być np. galanteria metalowa, samochodowa, mleczarska, wędliniarska i in.
Określenie to jest też stosowane w obszarze stosunków międzyludzkich i oznacza wyszukaną uprzejmość, zwłaszcza wobec kobiet.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Galanteria