Zakres załatwiania spraw urzędowych w imieniu klienta przez pracowników wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.
Zbieranie informacji o dotacjach unijnych przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się szeroko pojętym doradztwem finansowym. Jednym z aspektów takiego doradztwa jest pomoc osobom wynajmującym wirtualne biuro w otrzymaniu dotacji unijnych. Najpierw zbierane będą dla nich informacje o aktualnych programach wsparcia dla nowych firm realizowanych przez Unię Europejską, a następnie przygotowywane będą wnioski o otrzymanie konkretnej dotacji. Samo przygotowanie wniosku nie wystarcza jednak do tego, żeby otrzymać jakąś dotację, ale musi być on poparty dokładną dokumentacją. Taka dokumentacja będzie zawierała informacje o profilu działalności konkretnej firmy oraz jej planowanym rozwoju i prowadzonych aktualnie inwestycjach. Dzięki takiemu dokładnemu przygotowaniu łatwiej będzie o otrzymanie jakiejś dotacji.
Posiadanie wirtualnych biur
Posiadanie wirtualnych biur stało się bardzo często stosowanym ułatwieniem dla działalności prowadzonej przez wiele współczesnych firm zwłaszcza tych, które swoim zasięgiem obejmują cały kraj i posiadają różne siedziby zagraniczne. Podstawową zaletą posiadania biura wirtualnego jest fakt, że jego założeniem i obsługą zajmują się specjalne firmy usługowe, prowadzące działalność właśnie w tym zakresie. Mogą one zajmować się obsługą poczty internetowej swoich zleceniodawców, odbieraniem firmowych telefonów i wieloma innymi sprawami organizacyjnymi, które do tej pory należały do obowiązków kierownika firmy. Pełny zakres obowiązków osób obsługujących wirtualne biuro zostanie określony w podpisywanej na początku współpracy umowie.