Wikipedia i zrównoważona moda
Zrównoważona moda stanowi część szerszego trendu zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego możliwego wpływu na środowisko i społeczeństwo, w tym tzw. śladu węglowego. W maju 2007 roku magazyn Vogue uznał, że zrównoważona moda wydaje się nie być trendem krótkoterminowym, ale takim który może przetrwać wiele sezonów1. Do tej pory environmentalizm w modzie przejawiał się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody ponownie wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrównoważona_moda
Sklepy stacjonarne czy internetowe?
Coraz więcej kobiet decydując się na zakup ubrań korzysta z internetowych stron sklepów odzieżowych. Jest to przede wszystkim bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ w kilka chwil możemy znaleźć wybraną rzecz w odpowiednim dla nas rozmiarze. W bardziej popularnych sklepach stacjonarnych często bowiem zdarza się tak, że najbardziej rozchwytywane rozmiary najmodniejszych ubrań rozchodzą się bardzo szybko i pojawia się problem. W Internecie natomiast nie ma takiego problemu.
Dość często również możemy zauważyć, że internetowe sklepy z modą damską kuszą nas specjalnymi ofertami tylko dla klientów korzystających z tej drogi zakupu. Jest to również zaleta takiej formy nabywania ubrań. Wiele osób jednak obawia się, czy zamawiając ciuchy przez Internet dokona dobrego wyboru.
Uczestnictwo w programie dla stałych klientek
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.