Sprzedajemy stary samochód!

skup nam płaci.VIS - definicjaVIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10...do 17. Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu. VIS jest wykorzystywany przez producenta w p

Sprzedajemy stary samochód! Mało kto by pomyślał, że taki to dobry interes- a jednak. Zwłaszcza, jeśli i sprzedający i kupujący mają z tego benefity, a tak zazwyczaj jest, my pozbywamy się starego grata, a skup nam płaci.

VIS - definicja

VIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10...do 17. Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu. VIS jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji. Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu numerem porządkowym nadawanym automatycznie kolejnym wychodzącym z produkcji pojazdom. Ostatnie cztery znaki stanowią zawsze cyfry.

Rok produkcji w Ameryce Północnej
znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji.
Kod zakładu producenta
znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta. Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number


Kilka niezbędnych rzeczy przy sprzedaży samochodu

Przy sprzedaży samochodu sprzedający musi zadbać o poprawność i spójność dokumentów. Kupującemu powinno się przekazać między innymi: umowę kupna- sprzedaży, potwierdzenie opłaconego OC, kartę pojazdu, komplet kluczy (najlepiej 2 komplety), dowód rejestracyjny. Oczywiście jeśli auto ma instalację gazową należy dołączyć odpowiednie dokumenty.

Kupujący powinien zgłosić fakt nabycia pojazdu do Urzędu Skarbowego i opłacić podatek w wysokości 2% wartości pojazdu. Oraz skontaktować się z ubezpieczycielem w ciągu 14 dni, aby przepisać polisę na jego dane.


Z górki przy złomowaniu

Przy złomowaniu samochodu, czy też innego pojazdu musimy pamiętać, że musi on być kompletny. To znaczy, że nie można wyjąć silnika, siedzeń, szyb, albo jakiejkolwiek integralnej części pojazdu.

Za taki kompletny oddany do złomu pojazd dostaje się około 400-450 zł. Za niekompletny złomowisko może nic nie wypłacić- nie warto więc kombinować. Najczęściej jeżeli wszystko jest w porządku skupy oferują transport takiego pojazdu na złom za darmo, a jak wiadomo wynajęcie lawety do tanich nie należy.


Kupujemy używane auto

Przy kupowaniu używanego samochodu trzeba uważać, ponieważ istnieje spore ryzyko kupienia auta powypadkowego, mimo deklarowanej bez wypadkowości. Jako początkujący kierowca kupujący swoje pierwsze, wymarzone auto warto zabrać ze sobą kogoś bardziej doświadczonego, aby zerknął na pojazd bardziej fachowym okiem.

Powinniśmy uważać na auta, które mają inny kolor lakieru niż fabrycznie dostępne. Należy też zwrócić szczególną uwagę na pracę silnika na niskich obrotach, hamulce oraz na ogólny stan wnętrza pojazdu.

Wytarte do połysku obicie kierownicy przy deklarowanym przebiegu 40 tyś. jest wręcz niemożliwe. Warto też przejrzeć historię pojazdu po numerze VIN, może to dostarczyć wielu ciekawych informacji o historii auta.