to jedna z lepiej rozwijających się branży internetowych. Generalnie każda firma ma witrynę w sieci, a świeżo powstałe chcą ją sprawnie założyć. Czy opłaca się kupować stronę firmową?
Zakupy w internecie i bezpieczeństwo
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:
-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.
-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).
-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.
-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Strony dla biznesu
Współczesny biznes warto prowadzić na wielu płaszczyznach i reklamować usługi w rożnych źródłach. Strona internetowa wydaje się być podstawą w dzisiejszym skomputeryzowanym świecie. Zwłaszcza usługi bardziej współczesne, takie jak serwis komputerowy, czy naprawa telefonów. Ludzie będę chcieli znaleźć Twoją ofertę właśnie w sieci.
Jeżeli jej nie znajdą to znajdą stronę konkurencji, a to strata nie jednego, nie dziesięciu, ale nawet setek potencjalnych klientów! Niestety dalej wiele przedsiębiorców wydaje się być przekonana, ze strony nie potrzebują, a szkoda.
Początki e-commerce
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny