Warto sprawdzić
może prowadzić
kursy bhp to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.
Czy jako manager firmy opłaca się narażać się...na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w swojej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz kosztownych błędów to tracisz mnóstwo cennego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej popracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy w biurze lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, posłuchacie dlaczego:
Przy pracy na komputerze krzesło ma zasadnicze znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Wystarczająco dobre krzesło do stanowiska komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze kąta pochylenia) oraz wystarczająco profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.
Już nawet szkolenia online poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane profesjonalnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Zapewne każdy właściciel firmy myślał nad tym w jaki sposób oszczędzać czas. Doskonałym sposobem na to jest delegowanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taka obsługa pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.
Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Zarządzanie firmą
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.
Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w własnej firmie? Oczywiście można nieco oszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się sprawami BHP. Jednak powinieneś pamiętać, że nasz czas kosztuje - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Być może kwestia szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.
tytułu ubezpieczenia
Korzystając z czasu wolnego chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę dodać notkę na temat kursy bhp.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.
Być może nie wszyscy wiedzą ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń bhp nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp odbywają się na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej sprawy.
W każdej pracy zanim się podejmie prace niezbędne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego konieczne jest odbycie szkolenia BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile zwykle pracodawca zatrudniając nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
W naszym kraju jest wiele firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.
prowadzone przez uprawnioną firmę bhp
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Bezpieczeństwo w przypadku pracy za biurkiem lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, posłuchacie dlaczego:
Przy pracy na komputerze krzesło ma zasadnicze znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Odpowiednie krzesło do kompa powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze stopnia pochylenia) oraz ergonomicznie profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Czy jako manager firmy opłaci się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w własnej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to zużywasz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Należy napisać o tym, że okresowe szkolenie bhp kończy się dla pracownika egzaminem z zakresu informacji objętej szkoleniem. Po zdaniu takiego egzaminu nasz pracownik otrzymuje stosowne zaświadczenie, którego kopię przechowuje ośrodek BHP. Teraz o czymś innym.
Już nawet szkolenia internetowe poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane rzetelnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.
na inną rzecz
kursy bhp to prawdopodobnie dla Ciebie czytelniku być niezbyt fascynujące ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka zdań.
Zapewne znacie to powiedzonko, że każdy stolarz jest bez palców? Prawdopodobnie tak było dawniej, zwłaszcza za czasów Polski ludowej - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Być może kwestia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Cel szkoleń okresowych jest następujący utrwalenie wiadomości bhp zdobytych w czasie szkolenia bhp zapoznanie pracowników z nowymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Być może nie wszyscy wiedzą ale obowiązek okresowych szkoleń bhp nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkowe na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.