Koszty związane z prowadzeniem wirtualnego biura
Posiadanie wirtualnego biura bardzo pomaga w prowadzeniu własnej firmy. Z jednej strony pomaga ono w organizacji pracy dużej firmy, a z drugiej strony pozwala na zaprowadzenie oszczędności w funkcjonowaniu niewielkiego przedsiębiorstwa, ponieważ pozwala na zredukowanie ilości zatrudnionych pracowników. Samo założenie wirtualnego biura jest bardzo prostym zadaniem, wystarczy znaleźć najlepszą dla siebie ofertę i podpisać stosowną umowę o realizację wybranych przez siebie zadań. Od zakresu działalności usługodawczej wirtualnego biura będzie zależało, jakie koszty będą związane z jego prowadzeniem. Natomiast posiadanie wirtualnego biura pozwala na przekazanie części obowiązków firmowych pracownikom takiego biura.
Przygotowanie podań o uzyskanie dotacji unijnych przy pomocy pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się szeroko pojętym doradztwem finansowym. Jednym z aspektów takiego doradztwa jest pomoc osobom wynajmującym wirtualne biuro w otrzymaniu dotacji unijnych. Najpierw zbierane będą dla nich informacje o aktualnych programach wsparcia dla nowych firm realizowanych przez Unię Europejską, a następnie przygotowywane będą wnioski o otrzymanie konkretnej dotacji. Samo przygotowanie wniosku nie wystarcza jednak do tego, żeby otrzymać jakąś dotację, ale musi być on poparty dokładną dokumentacją. Taka dokumentacja będzie zawierała informacje o profilu działalności konkretnej firmy oraz jej planowanym rozwoju i prowadzonych aktualnie inwestycjach. Dzięki takiemu dokładnemu przygotowaniu łatwiej będzie o otrzymanie jakiejś dotacji.
Formy obsługi adresu emailowego należącego do klienta wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.