Cele badania tajemniczego klienta - Wikipedia
Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.
Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping
Wikipedia i badania marketingowe
Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.
Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe
Poziom jakości świadczonych usług ? sprytna kontrola
W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się sprawdzanie pracowników za pomocą niekonwencjonalnych metod. W związku z tym, że tradycyjne kontrole przestały przynosić oczekiwane rezultaty, coraz częściej pracodawca czy właściciel firmy decyduje się na zatrudnienie tak zwanego tajemniczego klienta. Jego zadaniem jest przede wszystkim korzystanie z usług w taki sam sposób, jak tradycyjny klient.
Na tej podstawie można wydać opinię co do jakości świadczonych usług przez pracowników zatrudnionych na przykład w sklepie czy w przychodni. Taki mystery shopping w ostatnich latach stał się naprawdę bardzo popularny i chętnie wybierany przez pracodawców jako najbardziej skuteczna metoda sprawdzenia, jak pracownicy spełniają swoje obowiązki.