Obsługa prawna firm przez wirtualne biura
Wirtualne biura mogą zajmować się obsługą prawną firm, przez które zostały wynajęte. Na pierwszym etapie współpracy mogą pomagać podczas procesu zakładania własnej firmy, kiedy trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej i zarejestrować swoją firmę. Do świadczonych przez nich usług będzie należała również pomoc w stworzeniu dobrego biznesplanu, dzięki któremu będzie można otrzymać potrzebne dotacje lub po prostu zgodę na prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej. Pracownicy wirtualnego biura będą mogli także czuwać nad jakością prawną podpisywanych przez firmę umów i dbać o to, żeby kontrahenci na czas wywiązywali się ze swoich zleceń. Wtedy cała firma będzie mogła sprawnie funkcjonować.
Sprawdzanie pracy osób zatrudnionych przez klienta biura wirtualnego
Pracownicy wirtualnego biura w ramach umowy podpisywanej ze swoim klientem mogą przeprowadzać badania rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę do istniejącego zapotrzebowania. Takie badania mogą zostać poparte przez ankiety przeprowadzane wśród kontrahentów. Jednocześnie pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc swojemu klientowi w wyborze optymalnej lokalizacji dla jego nowych oddziałów firmowych. Na życzenie kierownika firmy mogą także sprawdzać wydajność pracy jego poszczególnych pracowników. Skorzystanie z takich usług pomoże kierownikowi firmy w dobrym zorganizowaniu pracy swojego przedsiębiorstwa.
Dodatkowe usługi świadczone przez firmy zakładające wirtualne biura
Firmy stwarzające możliwość założenia wirtualnego biura zajmują się świadczeniem na rzecz swoich klientów różnych usług. Oprócz udostępniania im lokalu przeznaczonego na biuro zajmują się także odbieraniem przesyłek pocztowych oraz obsługą konta elektronicznego swojego klienta. Głównym sposobem na przepływ informacji pomiędzy wirtualnym biurem, a jego właścicielem jest kontakt emailowy i telefoniczny. Oprócz tego pracownicy wirtualnego biura mogą odsyłać na inny adres pocztę przychodzącą do swojego klienta oraz informować go o umówionych w jego imieniu spotkaniach biznesowych. Mogą zajmować się obsługą takiego biura nawet w okresie urlopowym, a dzięki temu interesanci ich klienta będą mogli załatwiać swoje sprawy przez cały rok.